Oppklaring for massene

Da jeg i det siste har prøvd å skifte litt fokus på benne bloggen – i all hovedsak sikte meg inn på en større målgruppe – har jeg innsett at enkelte ting blir litt interne. Dette dreier seg i hovedsak om personer som blir nevnt ofte. Jeg vil derfor prøve å tilby litt oppklaring i dette.

Majoren (alternativt Den Allmektige, Faderen eller Paparazzipappa) – dette er min far. Bakgrunnen for navnet har med hans militære rang å gjøre; en rang han har fått god bruk for de siste årene. Pappa’n min er nemlig militær i utlandet! Den Allmektige og Faderen henspiller selvfølgelig på at han er far, jeg bare la til en bibelsk snert. Paparazzipappa er ikke mitt verk (det krediteres Mats Langå), men henspeiler på hans virke som freelance-journalist/fotograf, og hans ukuelige trang til å bruke egne barn i diverse fotomontasjer. Å få «Trond så Hale-Bopp… Hahaha!» slengt etter seg i skolegården var egentlig ikke så kult – den gangen. I dag vet jeg selvfølgelig bedre, og syns det er helt OK. Det hjelper også at den argeste fanebæreren for den type utsagn lider av uhelbredelig idioti. Sådär. Case closed.

Lagerassistenten (alvernativt Flaskepitlar’n) – min fotball-, korps-, band- og svirebror Kjetil Klovning. For dere som ikke kjenner Kjetil; han liker danseband og Elvis. Og Camilla. Og biff. Dessuten sier ryktene at han nå faktisk er butikksjef for Joker Utsira, daglig leder av Kjetil Klovning AS, og at han i det hele tatt har tatt et kraftig hopp på brahetsskalaen, i den beskjedne alder av snart 26. Men MEG lurer han ikke. Han vil alltid være lagerassistent i mine øyne. Eller flaskepitler. Med opprykk.

VG-Pål (alternativt Penispål, Elman, Ærnan, homo, Dingzepappa, Father Fart, Promp, Muskedunder, tjukken, Pæl, osv.) – Pål er Pål, stort mer er det ikke å si. Han er opptatt av Dingz1, internett,  Bruce Springsteen, korps, kjerringa og bikkja – sannsynligvis i den rekkefølgen. Svoren MSN-fettprat-comrade siden slutten av 2004. Også åndsfrende i forbindelse med Prosjekt Resurgam, interesseorganisasjonen Alt for Tomra, The fettprat Chronicles, vol. 1 og Tautra – gard, slekt og helsikes mykje grevling. Pål blogger også, med ujevne mellomrom. I menyen til høyre, pluss i noen innlegg, har jeg linket til ham (og linking er bra, iflg. både Paul Gillin og Paul Chaffey). Han liker ikke idioter, har ei halvsøster, og mora hans har ei hytte på Skålsetra (som ligger på Vågstranda, mens Vågssetra ligger på Skåla – go figure). Og DET er ikke alle forunt, visstnok.

Joel (alternativt Sjoell) – venn, kollega og blagosfære-konkurrent. Joel liker å ta bilder, lage quiz, og få flere treff på bloggen sin enn det jeg gjør. Derfor vil jeg ikke linke til ham i dette innlegget – så det, så! Vi jobber sammen på Utsira Servicesenter, og har det i det hele tatt veldig bra der. Ikke besøk bloggen hans. Hører dere? Ikke! …men hvis dere må ligger det en link i menyen til høyre.

Wenche (ingen alternativer) – Wenche har bikkje, er snill, liker å oppmuntre meg og vasker båten. Hun går også nattevakt på sykehjemmet av og til. Min hobby er å forstyrre henne mens hun har nattevakt. Wenche er naturbarn, styremedlem i den vernede bedriften Grimsby Sandmo Eriksen, Ltd., gift med en trønder (på alle måter), har tatt inn tre gatebarn, tror på engler og viser klare tendenser til å faktisk kunne være ei heks (av den gamle sorten, riktignok – type Wicca og slikt). Iflg. Wenche selv er hun «utav stand te å trekka ein einaste konklusjon», selv om hun allerede har bekreftet at hun ikke vil bidra til blagosfæren fordi «ungane må tru eg e galen». Bikkja hennes er forresten pure evil. En liten, feit, astmatøs mopp som ikke har energi til å bjeffe i mer enn 13 sekunder sammenhengende, men som syns det er HELT greit å tygge hull i brilleglassene mine. Wenche tar også videreutdanning i psykiatri, selv om hun i skrivende stund er usikker på om hun blir helsearbeider eller pasient. Jeg er usikker, jeg også.

Det var vel i all hovedsak de viktigste gjengangerne her. Dersom det kommer flere skal jeg også ta meg tid til å oppklare disse. Ikke det at jeg tror folk bryr seg så veldig mye, men det er mulig det sitter én stakkar der ute. Én eneste stakkar som lurer på hvem Majoren er, om Lagerassistenten liker The Beatles bedre enn Elvis, om Penispål og VG-Pål er samme person, osv.

Du? Dette innlegget er til deg.

Legg igjen en kommentar

