Irritert? Moi?

OK. La gå at jeg er litt sliten om dagen, og at enkelte aspekter av nuværende tilværelse blir tilsmusset av følgende punkter:

  • En ikke navngitt person med en sentral rolle i livet mitt er tidvis så introvert at papirsøppel i nærheten faktisk flagrer mot ham, ikke ulikt stekeos mot ei glipe i vinduet.
  • Jeg sovna på sofaen etter middag i går, sov i fire samfulle timer, og hadde således ikke fått sett ett eneste sekund av Spania – Portugal med mindre dommeren hadde lagt til tid for mord, dokumentfalsk, landsforræderri og påfølgende rettssaker.
  • Allergiutslettet/loppene jeg fikk av eks-katta klør som jervhevd hver gang jeg prøver å snike meg under dyna med det spildrende nye sengesettet i sateng (!).
  • Operasjon Klesvask utsettes stadig vekk. Resultatet blir at hver tur i klesskapet blir en futil eksersis, da til og med hylla med t-skjorter (som ellers finnes i fleng) er så bunnskrapt at arbeidsskjorta fra ’98 snart må trekkes over skuldrene for første gang siden den gang.
  • Jeg er tidvis så trøtt at jeg glatt hadde vunnet en stirrekonkurranse mot Animal.

PÅ TROSS AV alt dette, er det ting som tyder på lysere dager i vente (selv om sola jo faktisk har snudd, vi har nå offisielt passert sommersolverv). La oss se:

  • Jeg har fått nytt Tautra-kick. Beware.
  • Det er omsider klart for tur til Røvær. Dette etter at den opprinnelige turen har blitt utsatt to helger på rad – først på grunn av dårlig vær, deretter på grunn av manglende overnattingsmuligheter. Og man vil jo til Røvær. Forresten, på Røvær bor Gunn. Gunn, som under Siradagane kunne fortelle at «Eg pleie å lesa den bloggen din, eg. Å eg har fonne ut at du e MØKJE smartare enn meg!». Joda. Takk, Gunn.
  • I dag skal Villaen oppsjaines. Rægefruen skal kalles inn som konsulent og praktisk assistent, for å cashe inn goodwill etter at jeg har hjulpet til på rutebåten X antall ganger.
  • Frokost i dag!
  • Tredje sesong av Dexter er nå kommet på DVD.

Jaggu. Mye å kose seg med. Så inntil videre er det vanskelig å finne noe slags form for eksklusivitet i tilværelsesirritasjon. En får heller bruke tid på å irritere seg over de små ting, som løsmunna muslimer og deres selvmotsigelses-fiender, kvinnesakskvinner som på egen hånd setter kvinnesaken 20 år tilbake i tid, katter, damer som «føler seg oppblåst» på reklamer (når den opprinnelige termen er «røten»), TV2 sin grusomme tabloidisering av fotball-VM (og deres ditto håpløse kommentatorer), og slike ting. Glede!

Er faktisk i så godt humør akkurat nå at jeg slår til med en vits:

Hørt på offshore-fartøyet:

Kaptein: Hysj!
Matros: Hva er det, Kaptein?
Kaptein: Hørte de det, herr Matros?
Matros: Mmnnei…?
Kaptein: *sniff sniff* Smatt, smatt! Hehe…

Sådär. Hur bra som hälst.

Legg igjen en kommentar

